Verpakkingen in het schap van een winkel moeten binnen een paar seconden brutaal de aandacht trekken, duidelijkheid geven en ook nog aan je merk bouwen. Verpakkingsdesign is dus een heel belangrijk onderdeel van het koopproces. Kijk eens bij een supermarktschap naar alle producten en stel jezelf twee vragen:
- Waar is dit product voor?
- Wat is het merk?
Je zult verbaasd zijn bij hoeveel verpakkingen dit onduidelijk is. Terwijl een consument niet meer dan 4 seconden besteedt aan een individuele verpakking.
Een consument ziet nooit een individueel product alleen. Je kijkt namelijk altijd van een afstand naar het schap. Je ziet dan kleuren en patronen van verschillende producten. Pas als een bepaald patroon opvalt en je aandacht trekt, gaan we dichterbij kijken. Kijk dus ook altijd naar het schap in zijn geheel.
Wij ontwerpen verpakkingen die verkopen.
Nieuwe verpakkingen
We ontwikkelen complete verpakkingsconcepten inclusief productnaam, copywriting, fotografie en design.
Line extensions
We ontwikkelen binnen het bestaande verpakkingsconcept een nieuwe productlijn of productuitvoering.
Updates
We voeren binnen je bestaande verpakkingsconcept updates uit. Nieuwe claims, panels of aanpassingen in teksten.