Eindelijk een PowerPoint waar je niet van in slaap valt
Geef maar toe: vaak als je een presentatie krijgt, kijk je stiekem even in het rechtse onderhoekje hoeveel sheets je uit moet zitten. En dat zijn er eigenlijk altijd te veel, toch? Een mooie uitdaging voor BB om PowerPoint 2.0 te ontwikkelen. Inspirerende presentaties met de ziel van je merk.
Maar wat is een
2.0 PowerPoint?
Met de volgende open deuren houden we altijd rekening
Huisstijl
We zijn merkenbouwers, dus snappen als geen ander dat de presentaties perfect moeten aansluiten op de huisstijl of de brandguide. Dus een mooie consistent geheel, vormgegeven met de juiste lettertypes, groottes en kleuren.
Weinig tekst
De grootste valkuil. Hou het kort.
Een goede inhoudsopgave
Vertelt direct wat je luisteraar te wachten staat.
Visueel
Denk in beeld. Een inspirerende afbeelding blijft beter hangen en biedt een mooie kapstok voor je verhaal. Een paarse krokodil blijft beter bij. Maar dan wel graag in een goede resolutie, zorg dus altijd dat je producten perfect gefotografeerd zijn.
Het juiste formaat
4:3 is ouderwets, 16: 9 breedbeeld is de nieuwe standaard.
Deelbaar
Niets vervelender dan een PowerPoint per mail ontvangen die opgemaakt is met een bijzonder lettertype dat niet op elke computer werkt, of dat alles verspringt. Gebruik een universeel lettertype, maar wel eentje die lekker aansluit bij de huisstijl natuurlijk.
Technisch in orde
Hoe groot de presentatie ook is, hoeveel beeld en film er ook in zit, we zorgen voor een betrouwbare presentatie die werkt.
Doel van de presentatie
Is het een handelspresentatie, bedrijfspresentatie, productpresentatie of een merkpresentatie? Moet hij makkelijk aan te passen zijn of juist hufterproof? Is hij voor eenmalig gebruik of is het de nieuwe standaard voor je hele bedrijf.
Heel mooi! Maar hoe
kom je naar de 2.0?
1. Het kan leuker!
Echt. Ongeacht het onderwerp. Wij kunnen het leuker maken. Ooit gehoord van slimme animaties en bewegende beelden? (nee, we bedoelen dan niet het in en uitvliegen van je tekst..). Laat ons je verrassen.
2. Waarheen leidt de weg:
Een PPT waarbinnen je kunt navigeren
Een 2.0 PPT is bijna een interactieve website. Door slimme buttons en een interactieve inhoudsopgave toe te voegen maak je het mogelijk om veel makkelijker door alle informatie te navigeren en deze precies af te stemmen op je luisteraar.
3. Een presentatie met de ziel van je merk
Presenteren is eigenlijk de allerduurste vorm van communicatie. Dus dan wil je dat het je merk ademt. Dat is per merk natuurlijk verschillend. De tone of voice, de juiste teksten, slimme animaties en bewegend beeld zorgen dat je presentatie beter blijft hangen en ook nog eens bouwt aan je merk.
4. Het kan mooier
PowerPoint heeft een zakelijk en ietwat stoffig imago met veel tekst, tabellen, lijstjes en grafieken. Maar het is eigenlijk een heel veelzijdig platform met veel mogelijkheden op visueel gebied.
5. Jij schrijft het basisverhaal en wij maken er een top presentatie van
Als marketeer weet je precies wat je wilt vertellen. Hoe handig zou het zijn dat je zelf het inhoudelijke verhaal vertelt en dan je de hele presentatie over de schutting gooit en deze snel en compleet terug wordt geworpen. Zo kan jij er de markt mee op, iedereen in je budgetmeeting overtuigen of kan het salesteam een nieuwe listing binnenhalen.