50% van de shoppers loopt weg bij het schap zonder te kopen
In een winkel moet je campagne het verschil maken. De formule is altijd simpel. Geen lange boodschappen. Korte communicatie met een duidelijk centraal beeld en logo. En met relevante ondersteuning van sampling tot winkel-entertainment.
Instore communicatie heeft de grootste invloed op koopgedrag (48%)
Instore communicatie heeft de grootste invloed (48%) op koopbeslissingen volgens onderzoek van Decision analyst. 23% van de shoppers koopt impulsartikelen (Wharton Universiteit). Waarom is het dan zo ondergeschikt? De schapstrijd tussen retailer en producent zorgt dat er aan het eind van de onderhandeling, vaak geen tijd of budget is voor de ‘extra mile’.
Brand Builders ontwikkelt voor een groot aantal FMCG-producten de winkelcommunicatie. Dit zijn complete instore activaties met promotieteams, inclusief premiums, point-of-sales-materiaal, actiewebsites en actiethema’s. En we nemen het hele traject over van briefing, fotografie, copy, werktekeningen, drukwerkbegeleiding tot social-mediaondersteuning.