Achtergrond

Heerlijke ambachtelijke jams, romantische zelf geperste fruitdrankjes, je komt ze op elke boerenmarkt tegen. Heerlijk, maar met één nadeel: de producten zijn vaak zo kleinschalig opgezet dat het bijna onmogelijk is om via retailkanalen te verkopen.

Familiebedrijf Vink wil ambachtelijk blijven, maar zoekt wel goede vaste afnemers.

Vraag

Ontwikkel een naam en een verpakking voor de ambachtelijke producten van Vink. En zorg ervoor dat het deuren opent, om te beginnen bij de biologische en natuurlijke retailer.

Aanpak

Bij natuurlijke producten laat je graag zien wat je verkoopt. En dat mag ook doorklinken in de naam. ‘Puur Fruit’ werd de nieuwe naam. Een krachtig en eenvoudig merk dat recht doet aan de verse producten uit Vink’s boomgaard.

De verpakkingscodering staat voor 100% eerlijkheid. ‘Puur Fruit’ rommelt niet met ons voedsel. Met de warme en losse handgeschreven typografie en stans benadrukken we de kleinschaligheid. Gewoon een simpel etiket met pure kleuren, dat is genoeg voor Puur Fruit. Het is een stijl die aansluit bij de kritische retailers die terug willen naar de kwalitatieve beleving van vroeger: een pure verpakking voor Puur Fruit.

Resultaat

Stach en Marqt, dé Nederlands trendsettende supermarktketens op het gebied van natuurlijke voeding, namen Puur Fruit direct op. Inmiddels ligt Vink op tweehonderd verkooppunten en er komen elke week nieuwe winkels bij.

Verpakkingen met schapkracht?

Susanne weet hoe!