In Nederland kennen we diepvries-ijs, diepvries-groente, diepvries-snacks. Maar diepvries-kip producten kennen we eigenlijk niet. Hier lag de uitdaging voor Sadia; een van de absolute wereldspelers op het gebied van diepvries-kip.
Opdracht
Ontwikkel een nieuwe verpakking voor kip in de diepvries, en realiseer probeeraankopen.
Idee
Voor een relatief onbekend merk in een onbekend domein (diepvries-kip) is een goede verpakking cruciaal voor de acceptatie. Na uitgebreide concepttesten werd gekozen voor een klassieke high-end A-merk uitstraling. Randvoorwaarden hierbij waren: duidelijke branding met de Sadia signatuur, en hoog kwalitatieve culinaire fotografie op de verpakking.
De detaillering van de verpakking richt zich op navigatie. Wat is het? En hoe bereid ik het? Dat zijn de belangrijkste consumentenvragen bij het schap. Bij het ontwikkelen van de verpakking hebben we insights uit shoppermarketing gebruikt.
Denk hierbij aan het slim gebruik van kleuren, fotografie, colorblocking en crossselling. Vanzelfsprekend is er op de verpakking ruime aandacht voor de herkomst van de kip en de (natuurlijke) ingrediënten.
in 243 minuten uitverkocht
Eerste resultaten
Sadia diepvries-kip ligt bij 602 retailers. Een eerste supermarkt activatie verbrak alle records.
Alle producten waren binnen een paar uur uitverkocht.