De vraag

Dat beginnende keelpijn eindigt bij Strepsils. Dat weten de meeste mensen wel. Maar dat je bij acute keelpijn Strepfen moet gebruiken, is dan weer minder bekend. Hoe communiceren we de product range, zodat duidelijk is welke oplossing je voor jouw keelpijn nodig hebt?

De aanpak

Eerste stap is het ontwikkelen van het centrale campagnebeeld. De Strepsils-Strepfen-scale van beginnende naar hevige keelpijn. Impactvol en duidelijk in een oogopslag.

De scale loopt van geel naar rood ter indicatie van de heviger wordende keelpijn, met daarbij het bijpassende product van het merk. Het iconische Strepsils mannetje ‘Mr. Throat’ zorgt voor herkenbaarheid en ‘helpt’ je de juiste keuze te maken.

Tweede stap is de doorvertaling naar de verschillende communicatiemiddelen.
Voor de winkelvloeren bij Albert Heijn, Etos en Kruidvat…

Magazine Ads voor Jumbo, Kruidvat en Trekpleister…

En TV-Tags vóór en ná de lopende Tv-Commercials

Met de 5 seconden post-Tag op de Strepsils commercial zorgen we voor cross-selling van Strepsils naar Strepfen. En met de pre-Tag op de Strepfen commercial endorsen we Strepfen met de naamsbekendheid van Strepsils.

In de Tv-Commercial zien we Mr. Throat advies geven met behulp van zijn iPad. Dat trekken we door naar de Tags. We zien de hand van Mr. Throat meebewegen met de scale waarbij hij je informeert over Strepfen voor acute keelpijn. De voice-over kan je bekend voor komen, het is Jeroen van het Sinterklaasjournaal!

Resultaat

Brede communicatie voor activatie van de volledige productrange van het merk. Dat zorgt voor een betere fit tussen klacht en oplossing en een verhoogde verkoop op de Strepfen producten.

Op zoek naar een nieuwe naam, strategie, huisstijl of beeldconcept?

Neem contact op met Jan Willem Rozema!