Lay’s®

Shopper activatie

Introductie Lay’s Strong®

De perfecte snack bij bier!

Lay’s Strong® is perfect bij bier en vrienden. Daar is het voor ontworpen.
Met deze strategie wil Lay’s® haar groeistrategie uitrollen binnen de categorie ribbelchips.
Lay’s Strong® introduceert 3 pittige smaken. In de volgorde: pittig – nog pittiger – nog nóg
pittiger. Chili & Lime, Hot Chicken Wings en Jalapeno & Cheese.

De grote vraag is: Hoe breng je deze nieuwe positionering over aan de gehaaste shopper?
De vraag aan Brand Builders is dan ook: ontwikkel een shopper activatie waarmee we Lay’s
Strong® introduceren als dé perfecte snack bij bier.

Kortom:

Hoe breng je deze nieuwe Lay’s Strong® positionering over aan de gehaaste shopper? De vraag aan Brand Builders is dan ook: ontwikkel een shopper activatie waarmee we Lay’s Strong® introduceren als dé perfecte snack bij bier.

Deconstruct

De positionering van Lays® lijkt superslim. Bier en chips is logisch. Ook als je het bekijkt vanuit het oogpunt van sales promotie. Een samenwerking met een A-merk bier past perfect. Heineken® (NL) en Jupiler® (BE) doen mee. 

Op wie richten we ons? Als je bier aan chips koppelt, dan heb je echt een sociaal concept. Samen lekker een pilsje drinken en chips eten. Dat doe je natuurlijk thuis met vrienden. En waar is het dan het gezelligst…? Natuurlijk in de keuken.

Na de analyse ontstaat het beeld voor een perfecte key visual. Tijdens een vrienden avondje thuis ga je een biertje halen. Je trekt de koelkast open, pakt een paar biertjes en blijft vervolgens lekker met je vrienden in de keuken hangen. Je pakt er nog even een lekker schaaltje pikante Lay’s Strong® chips bij, meer is niet nodig! 

Reconstruct

De key visual is door ons doorvertaald naar een outdoor campagne en een grote variatie van POS materialen ter ondersteuning op de shopfloor. Want daar moeten we vlammen natuurlijk! Dus pittige dumpbins, totems, grote boogconstructies, wobblers en diverse displays. Daarnaast mag ook TVC, digital en social niet ontbreken om de campagne rond te maken.

Chips… anderhalve meter

Corona gooide een beetje roet in de activatie. Want in de anderhalve meter maatschappij, ga je niet met zijn allen in de keuken staan. De gezellige key visual, ging even de koelkast in. En we maakten een nieuwe Corona Proof Key Visual met bijbehorende instore materialen! Al met al een pittige productie, en we zijn trots op de mooie samenwerking.