Nieuwe identiteit voor een groeiende kappersketen
Knip & Go is gegroeid van 1 naar 17 vestigingen. De uitstraling paste niet meer bij deze fase van de onderneming. Hoog tijd voor een make-over!
Knip & Go is gegroeid van 1 naar 17 vestigingen. De uitstraling paste niet meer bij deze fase van de onderneming. Hoog tijd voor een make-over!
Dat kunnen we zeker! Eerst op zoek naar het verhaal achter het merk. Wie is Knip & Go en wat maakt het dan zo bijzonder? Om hier antwoord op te geven moeten we eerst uitzoeken wie we zijn en vooral wie we wíllen zijn en dat uitstralen in onze communicatie naar buiten.
Met onze inside-out & outside-in methode kregen we deze ‘merkessentie’ boven water.
Net zoals Ikea een goed alternatief is voor duur design, is Knip & Go dat ook voor de kappersindustrie. Knip & Go vraagt niet om een keuze: kwaliteit of een lage prijs. Maar biedt kwaliteit én een lage prijs.
Nadat de merkessentie was bepaald kreeg het merk een complete make-over; een nieuw logo en een complete nieuwe visuele identiteit. Van een budget gevoel, met schreeuwerige communicatie. Naar een verfijnd merk dat kwaliteit uitstraalt, met een duidelijke boodschap.
Het logo bevat afgeknipte hoeken wat natuurlijk verwijst naar een kapperssalon, ook ontstaat hierdoor beweging in het logo en wordt het woord ‘GO’ versterkt.
Neem een flinke portie bureau ervaring, vermenigvuldig dat met jong talent, gooi er een snufje positivisme over en je hebt Brand Builders, een team van onverschrokken denkers, makers en regelaars. We voelen ons thuis in het speelveld van concept, (online)strategie en design. We werken vanuit een inzicht, gebruiken emotie en benaderen ieder project met veel nieuwsgierigheid.