Vlees van Nederlandse melkkoeien behoort tot de absolute top. De categorie vlees van melkkoeien uit Nederland is ondergewaardeerd. Internationaal zou er waarde vermeerdering kunnen plaatsvinden als we het verhaal beter vertellen en ook claimen. Hoe verkoop je nu vlees van een eenvoudige melkkoe als een top premium vleesmerk?
Het inzicht
Goede smaak heeft tijd nodig om te ontwikkelen. De zorgvuldig geselecteerde Nederlandse melkkoeien van Hutten hebben 4 tot 6 jaar tijd om rustig hun smaak te ontwikkelen. Een unicum in de wereld. ’s Werelds beste chefs weten het al en werken er ondertussen mee. En zo hoort het ook. Niet alleen smaak komt met de jaren, wijsheid ook…
Het idee
We gaan met een nieuw merk en story telling vertellen dat dat het beste rundvlees van onze oude melkkoeien afkomstig is. Dit onderstreept door bekende koks en tastings.
Huts deconstructed:
We gaan claimen dat oudere dieren meer smaak hebben. Een ware en geloofwaardige belofte. Die we kunnen laten toetsen door chefkoks wereldwijd. ‘Aging’ alleen is niet goed genoeg, alleen Huts, famous cuts, is de top in de markt.
Een internationale merknaam met krachtig logo
Een stoer logo, authentiek voelend, waarbij de nadruk ligt op de merknaam. Oorspronkelijk is het ‘branden’ van producten helemaal terug te voeren op het merken van je kudde. Dit gevoel roepen we op. De tagline positioneert maar geeft ook een glimlach.
Een onderscheidende beeldentaal
Om te kunnen concurreren met vlees uit Argentinië., Botswana, Zuid-Afrika en Ierland. We kiezen voor stoere en robuuste beelden. Echt. Maar dan met ballen. En vooral met smaak. We gaan ons echt als een trotse onderscheidende marktleider gedragen.
Prikkelende communicatie
De merkbelofte is doorvertaald naar communicatie die tijd communiceert. De stoere typografie en de eigen fotografie maken het tot een onderscheidend en opvallend geheel.
Een story telling verpakking
De ‘famous cuts’ van Huts worden verpakt in een prachtige doos die die het merkverhaal vertelt. Dit uitstraling is een combinatie van de rijke dooradering / marmering van het vlees, de uitstraling van een echt keurmerk / stempel, heldere claims en een diepe zwarte keur voor de premium uitstraling.