Holland Matjes is een start-up in haring, met de focus op de Duitse markt. Deze wil de oude Hollandse haringtraditie vitaliseren. Het moet weg van het oubollige, en weer helemaal van nu worden.

Met de identiteit verbinden we het oude met het nieuwe. We vertellen het klassieke verhaal van de oude Hollandse haringgeschiedenis.

maar dat doen we met moderne lef en eenvoud. We hebben alle stoere zeemanssymbolen van vroeger gepakt. Deze hebben we laten moderniseren door Nederlands meest zeebonkwaardige tatoeëerder: Tattoo Bob. Zo verbinden we oud met nieuw.

De typische blauwe inkt van de tatoeages geeft veel contrast op de witte achtergrond. Van een afstand is een duidelijke letter H zichtbaar. Dichtbij zie je de nuance en daarmee het hele verhaal. De eenvoudige blauw, rood en wit kleurcodering verbindt het merk met de traditie van ‘Holland haringland’.

Resultaat

Holland Matjes is een supermodern merk dat met volle teugen zijn kracht put uit een eeuwenoude Hollandse traditie. Het was vanaf dag één succesvol op de Duitse markt.

Op zoek naar een nieuwe naam, strategie, huisstijl of beeldconcept?

Neem contact op met Jan Willem Rozema!