CTS

Van uitzendbureau naar lifestylemerk

CTS - Working Class Heroes

De Briefing

Ruim tien jaar geleden stond Brand Builders aan de wieg van CTS. Sindsdien is er veel veranderd. CTS bemiddelt nog steeds de juiste technische mensen voor jouw bouw, afbouw, installatietechniek en industrie klus. Maar de arbeidsmarkt is omgeslagen. Van veel aanbod aan mensen naar een krapte op de markt. Mensen zijn schaars geworden. De manier van werven en communiceren moet dus anders. Hoog tijd om het roer om te gooien! “Alles moet anders!”

De oplossing

We creëren een lifestylebrand voor CTS. Geen standaard uitzendbureau, maar een club waar je bij wilt horen. Waar aandacht voor je is en waar mensen met je meedenken. Maar ook een plek waar het bier koud staat op de vrijdagmiddag en waar je lekker een potje kan tafelvoetballen als je in de buurt bent.

Wat wij deden

Ontwikkeling van brandstory, visuele identiteit & communicatie, uitwerking van huisstijl middelen, webdesign, digital

De arbeidsmarkt verandert

De arbeidsmarkt wordt in rap tempo krapper. Niet de werkgevers, maar werknemers hebben het voor het zeggen. Dit vraagt om een andere benadering. Onze mensen zijn praktisch opgeleid. En daar zijn ze trots op. Het zijn echte ‘Working Class Heroes’.

De visuele identiteit is stoer, lifestyle, rauw. Anders. We laten trotse, hardwerkend mensen zien. Mensen met skills, mensen die creëren. Wel in herkenbare omgeving, maar even niet aan het werk. Het zijn portretten, geen actiefoto’s. Het is ons immers te doen om te mensen.

Als je een lifestyle merk wilt zijn, moet je natuurlijk merchandise hebben. Geen corporate polo met logo, maar kleding waar je in een kledingzaak geld voor zou neerleggen. Kleding waar onze doelgroep mee gezien wil worden. Waar je je op de bouwplaats niet voor hoeft te schamen.

Met kreten als ‘Get. Shit. Done.’ en ‘Skills Are Built Not Born’, spreken we de taal van de doelgroep. Ongepolijst maar wel sympathiek. Hiermee onttrekken we ons aan de gelikte communicatie die de doelgroep gewend is. We laten zien – en horen – dat we op dezelfde lijn zitten.

Anita Fluks – MarCom manager bij CTS

“CTS was toe aan een totale rebranding. In onze zoektocht naar technische professionals zijn we niet de enige. CTS wil zich vooral onderscheiden in de manier waarop wij met onze vakkrachten omgaan. Alleen door de dingen ánders en béter te doen kunnen wij het verschil maken. Onze vraag aan Brand Builders, met wie we al zeker 15 jaar samenwerken, was: “Vergeet alles wat je van CTS weet en behoud alleen de drie letters die onze naam vormen. Voor de rest zijn jullie vrij!” Het resultaat was een schot in de roos. Met het ‘Working Class Heroes’ concept staat onze technische vakman en -vrouw nog meer dan voorheen centraal. Wij zien onze vakkrachten als echte helden. De stoere uitstraling met een knipoog past goed bij wie we zijn. No nonsense met een vleugje humor, maar altijd professioneel.”