HERPOSITIONERING
De opdracht
Huuskes is totaalleverancier, producent en kennispartner in eten en drinken voor de zorg en bedrijfscatering. Sinds de oprichting in 1956 is het bedrijf uitgegroeid naar een team van inmiddels meer dan 1.000 medewerkers, die dagelijks met passie werken aan lekker en gezond eten en drinken voor hun klanten.
Huuskes is de afgelopen jaren sterk gegroeid en geïnnoveerd en was daarom klaar voor een herpositionering en restyle van het merk. Om die smakelijke klus te klaren kwam Brand Builders in beeld. Met veel plezier doken wij in onze ideeën keuken op zoek naar het perfecte recept!
Een andere descriptor
De belangrijkste verandering van het afgelopen decennium is dat Huuskes niet meer alleen een maaltijdproducent is, maar ook een kennispartner en échte vakspecialist. Ze zijn pionier en innovator binnen de foodcare sector.
De herpositionering van het merk begon in de uitwerking bij de descriptor. Het onderschrift bij het logo van Huuskes was “Fresh since 1956”. Hoewel deze omschrijving een stuk vakmanschap behelst, voldeed het niet langer aan wat Huuskes vandaag de dag is. Daarbij maakte het onderschrift niet voldoende duidelijk wat Huuskes precies doet.
We bedachten een nieuwe descriptor die perfect aansluit bij wie Huuskes is, wat ze doen en binnen welk domein Huuskes opereert.
Mensgerichte communicatie
Waar de communicatie eerder voornamelijk productgericht was, maken we de switch naar meer mensgerichte, persoonlijke communicatie. Want als vakspecialist, kennispartner en innovator is Huuskes altijd dichtbij. Dichtbij het product, dichtbij de zorginstelling en hun medewerkers én dichtbij de toekomst. Dit gaan we laten zien en meer naar buiten toe communiceren.
Een nieuwe beeldtaal
De beeldtaal van Huuskes speelt een grote rol in meer persoonlijke communicatie. Waar de key visuals eerder puur productgericht waren, voegen we nu een menselijk aspect toe: handen! Handen staan voor zorg en aandacht. Handen van medewerkers, zorgmedewerkers en cliënten. Handen die eten bereiden, opscheppen, aanreiken of nuttigen. Zo kunnen we wel mensgerichter communiceren, zonder dat de focus voor mooi en goed eten verloren gaat. Door in alle beelden een rood element toe te voegen, sluiten alle beelden mooi bij elkaar aan en bij de gehele huisstijl.
Een vernieuwde huisstijl
De huisstijl kreeg een eigentijdser sausje, waardoor de stijl beter aansluit bij het Huuskes van de toekomst. Modernere typografie, een breder kleurenpalet, en een meer dynamische vormentaal. Warmer, toegankelijker en persoonlijker.
De vrachtwagen,
het belangrijkste visitekaartje
Als je op de A1 rijdt kom je er geheid één tegen; een vrachtwagen van Huuskes. Ze zijn dan ook het belangrijkste visitekaartje van Huuskes en als er één communicatiemiddel is waar de nieuwe stijl en boodschap moet uitblinken dan is het de vrachtwagen. Zien ze er niet smakelijk uit?