SPREADING
van merkverhaal naar
social media content
Barista Café is een enorme franchise cq. succesformule van koffiehuizen. In 5 jaar tijd gegroeid
van 5 naar 24 vestigingen, gebouwd op jong ondernemerschap, passie voor
kwaliteit en gezelligheid. Een club vrienden met ambitie.
Barista Café kwam bij ons met de vraag of wij ze wilden helpen met de invulling
van hun social media kanalen. Om een unieke, eigen invulling te geven aan je social media kanalen
moet je helder hebben wie je bent als merk om te weten wat en hoe je wilt communiceren.
Het bleek dat de postionering van Barista Café daarvoor nog onvoldoende helder was.
Dus begonnen we met het scherp neerzetten van het merkconcept.
Vanuit marktonderzoek, merkessentie en de missie.
Goede vibes vallen niet spontaan
uit de lucht. Iemand moet het organiseren
en dat is wat Barista Café doet!
Ga er even lekker voor zitten. Kopje koffie erbij. Wat lekkers. Huisgemaakt. Klaar voor good vibes?
Serving good vibes!
Iedereen die bij Barista Café binnenkomt, loopt met positieve energie weer de deur uit. Dat is het doel.
En dat doet Barista Café door te zorgen voor goede vibes.
Maar serving good vibes, hoe doe je dat?
En hoe straal je dat uit? Daarvoor ontwikkelden we de Good Vibes checklist.
Want bij alles wat Barista Café doet stellen ze zichzelf vanaf nu de vraag: zorgt dit voor meer goede vibes?
Een vrolijke, speelse
visuele stijl en een tone of voice
waar je blij van wordt
Good vibes moet natuurlijk ook in de uitstraling van het merk naar voren komen. De visuele identiteit van Barista Café is verrijkt met een vriendelijke, frivole ‘cut out’ illustratie stijl voor nét wat extra goede vibes. In combinatie met fijne, sfeervolle fotografie geeft het Barista Café een unieke, sympathieke look. Ook de “stem” van Barista Café krijgt een eigen geluid. Woorden met een glimlach. Altijd positief en optimistisch. Kort en met een leuke knipoog.
Vanuit het merkverhaal,
naar social content en activatie.
Om het merkgevoel uit te gaan dragen is content nodig.
Dus dat gaan we maken. Toffe content, met impact en versterkend
aan het merkconcept voor Barista Café. Van spaaractie, retailmoment
tot activaties. We willen year-round presence hebben.
Let’s start building the brand!
Samen sparen!
Bij Barista Café kan je niet alleen individueel sparen,
je kan ook samen sparen. Met je vrienden, familie of
collega’s. Samen spaar je sneller en voor grotere prijzen.
Zoals een familiebrunch of een barista workshop.
Sparen gaat middels de Barista Café app, wat samen sparen gemakkelijk maakt!
Happy Hour!
Ja! Maar dan niet op de vrijdagmiddag als het weekend begint.
Nee, juist op de maandagochtend! Want bij Barista Café zorgen we ervoor
dat elke maandag, de start van de week weer een feestje is!
Paasontbijt met
streekproducten
Lekker broodje scharrelei met eieren van boer Joris
en ambachtelijke paaseitjes van de chocolaterie.
Support your local community. Tot pasen!
Doorpassen graag!
Elke Barista Café heeft een koffiepas, met deze pas kan iemand een
gratis koffie komen drinken. Voorwaarde is dat je de pas daarna
doorgeeft aan iemand anders waarvan jij vindt dat hij/zij een koffie
verdient of nodig heeft. Gegarandeerd leuke content voor social,
wanneer iemand met de pas langskomt!