Opdracht
Maak van het ‘oude’ Huls een premium merk. En maak het populair in het westen van Nederland.
Maak van het ‘oude’ Huls een premium merk. En maak het populair in het westen van Nederland.
Huls is een hele traditionele ambachtelijke worstmaker uit Vlagtwedde. En ambachtelijke worst is momenteel heel erg populair aan het worden. Daar lag onze kans. We gaan met een ambachtelijke knipoog onze positie herclaimen, geholpen met de populaire slogan: The best worst of the world. (beste slogan van 2015).
De echte worstmeesters maken een heuse borreltocht door heel Nederland met hun supersonische tandem. Samen doen ze alle ‘landen’ van de wereld – in Nederland – aan. America (in Limburg), Egypte (Friesland) en Canada (Friesland), en zo telt Nederland nog 28 wereldse plaatsen. Huls verovert zo langzaamaan de hele wereld! Henk, Arjan en René leggen deze delen van de wereld droog door deur aan deur droge worst te samplen, een praatje te maken met de lokale bevolking en uiteraard de lokale attracties te bezoeken.
De echte worstmeesters maakten een heuse borreltocht door heel Nederland met hun supersonisch trandem.
Tweemaal sneuvelde de tandem, tweemaal werd een deur dichtgegooid voor ons. Zesmaal werd America binnengefietst.
De worstmeesters Henk, Arjan en René veroverden al eerder Canada…
…en ook in Egypte werd het nóg droger.
En natuurlijk werd het EK voetbal in Frankrijk drooggelegd.
Deze promotoer belandde daarbij in menige krant, social media vlogs en zelfs in een tv-programma van RTL.
Elk jaar in september begint het te kriebelen bij Arjan. Oktober en de Oktoberfesten komen er weer aan! Hij voelt zich helemaal Duits en dat mag iedereen weten. Droge worst en Oktoberfesten gaan natuurlijk perfect samen.
Daarom hebben we voor Huls een landelijke win-actie bedacht, waarbij je een Huls Oktoberfest kunt winnen. Compleet met de Gebroeders Ko en kilo’s droge worstjes.
Ook voor het verpakkingsontwerp blijven we onszelf. We gaan niet opeens doen alsof we uit de flashy Randstad komen. We kiezen voor klassieke pentekeningen van streekboerderijen.
En we doen ook niet aan mooie en dure fotomodellen. Onze echte slagers Henk, René en Arjan staan trots op de verpakking. Zo ziet ambacht eruit in Vlagwedde. En zo proeft het ook: echt en authentiek. Met slimme navigatie en kleurgebruik verleiden de heren nu op het schap. Eerst alleen in Nederland. Inmiddels ook al bij onze oosterburen met echte Duitse humor: Es is nicht alles Käse, was aus Holland kommt.
Huls goes Germany. Ze gaan met hun droge worst de Duitse markt veroveren. Het begin is gemaakt en de worsten uit Groningen slaan aan. Reden om de verpakkingen en de communicatie af te stemmen op het land van bier en worst.
Ook beantwoorden de worstmeesters maar al te graag de vragen van hun fans. Hoe krijg ik dat velletje er nu het makkelijkste af? Maar ook: Zien jullie elkaar ook na werktijd. De Huls worstmeesters hebben geen geheimen voor hun fans.
Neem een flinke portie bureau ervaring, vermenigvuldig dat met jong talent, gooi er een snufje positivisme over en je hebt Brand Builders, een team van onverschrokken denkers, makers en regelaars. We voelen ons thuis in het speelveld van concept, (online)strategie en design. We werken vanuit een inzicht, gebruiken emotie en benaderen ieder project met veel nieuwsgierigheid.