Huls Droge Worst

Van ‘geen Facebook’ naar 20.000 hardcore actieve betrokken Huls-fans

 

Huls

Verover de wereld met 25.000 van je beste vrienden.

 

Huls

Take over the world with 25,000 of your best friends.

Opdracht

Maak van het ‘oude’ Huls een premium merk. En maak het populair in het westen van Nederland.

Huls Tapas Schotel

Idee

Huls is een hele traditionele ambachtelijke worstmaker uit Vlagtwedde. En ambachtelijke worst is momenteel heel erg populair aan het worden. Daar lag onze kans. We gaan met een ambachtelijke knipoog onze positie herclaimen, geholpen met de populaire slogan: The best worst of the world. (beste slogan van 2015).

Huls Jongentje
Huls verovert de wereld

Huls verovert de wereld

De echte worstmeesters maken een heuse borreltocht door heel Nederland met hun supersonische tandem. Samen doen ze alle ‘landen’ van de wereld – in Nederland – aan. America (in Limburg), Egypte (Friesland) en Canada (Friesland), en zo telt Nederland nog 28 wereldse plaatsen. Huls verovert zo langzaamaan de hele wereld! Henk, Arjan en René leggen deze delen van de wereld droog door deur aan deur droge worst te samplen, een praatje te maken met de lokale bevolking en uiteraard de lokale attracties te bezoeken.

En we beginnen in Amerika

De echte worstmeesters maakten een heuse borreltocht door heel Nederland met hun supersonisch trandem.

De hele crew ging mee naar America

Tweemaal sneuvelde de tandem, tweemaal werd een deur dichtgegooid voor ons. Zesmaal werd America binnengefietst.

De worstmeesters Henk, Arjan en René veroverden al eerder Canada…

…en ook in Egypte werd het nóg droger.

En natuurlijk werd het EK voetbal in Frankrijk drooggelegd.

RTL

Deze promotoer belandde daarbij in menige krant, social media vlogs en zelfs in een tv-programma van RTL.

Huls Oktoberfest

Elk jaar in september begint het te kriebelen bij Arjan. Oktober en de Oktoberfesten komen er weer aan! Hij voelt zich helemaal Duits en dat mag iedereen weten. Droge worst en Oktoberfesten gaan natuurlijk perfect samen.

Daarom hebben we voor Huls een landelijke win-actie bedacht, waarbij je een Huls Oktoberfest kunt winnen. Compleet met de Gebroeders Ko en kilo’s droge worstjes.

Huls Oktoberfest
Huls Oktoberfest Post
Huls Oktoberfest Post

Bewust ambachtelijke verpakkingen

Ook voor het verpakkingsontwerp blijven we onszelf. We gaan niet opeens doen alsof we uit de flashy Randstad komen. We kiezen voor klassieke pentekeningen van streekboerderijen.

En we doen ook niet aan mooie en dure fotomodellen. Onze echte slagers Henk, René en Arjan staan trots op de verpakking. Zo ziet ambacht eruit in Vlagwedde. En zo proeft het ook: echt en authentiek. Met slimme navigatie en kleurgebruik verleiden de heren nu op het schap. Eerst alleen in Nederland. Inmiddels ook al bij onze oosterburen met echte Duitse humor: Es is nicht alles Käse, was aus Holland kommt.

Huls producten

Was wurst man mehr

Huls goes Germany. Ze gaan met hun droge worst de Duitse markt veroveren. Het begin is gemaakt en de worsten uit Groningen slaan aan. Reden om de verpakkingen en de communicatie af te stemmen op het land van bier en worst.

Huls producten Duitsland
Huls Goed Germany

Vraag het Henk, Arjan en René

Ook beantwoorden de worstmeesters maar al te graag de vragen van hun fans. Hoe krijg ik dat velletje er nu het makkelijkste af? Maar ook: Zien jullie elkaar ook na werktijd. De Huls worstmeesters hebben geen geheimen voor hun fans.

Huls Worstmeesters Fiets