Opdracht
Verover de traditionele Duitse haringmarkt met een eigentijds en aansprekend product, ontwikkel een merknaam, positionering en verpakkingen.
Verover de traditionele Duitse haringmarkt met een eigentijds en aansprekend product, ontwikkel een merknaam, positionering en verpakkingen.
We begonnen bij het verleden en claimden de oer-Hollandse heritage. Met een iconische H als logo. Dat is de H van Holland, Haring en Heldhaftige zeebonken. Het merk staat voor eenvoud, eerlijke smaak en natuurlijk.
Maar Holland Matjes is ook modern. Dus we hebben hippe-zeeman-tattoos als vormtaal gekozen. De enige echte Tattoo Bob ging aan de slag met zonneschijn, ankers en zeemeerminnen. Zo verbinden de illustraties de heritage met een hip & happening-gevoel. Het past helemaal bij nu, dat was aan de enthousiaste reacties direct te merken.
Het idee was eenvoudig en de verpakkingen sluiten hier naadloos op aan. De getatoeëerde H is een nieuw en modern icoon voor Holland. Het vertrouwde rood, wit en blauw functioneert als oer-Hollandse signatuur.
Het hele concept spreekt de Duitse consument aan. Men ziet het product als een moderne, eerlijk geproduceerde variant op de oude haringen. Holland Matjes zijn direct populair in Duitsland en gaan ook al direct internationaal. De eerste zijn inmiddels al in New York gesignaleerd.
Neem een flinke portie bureau ervaring, vermenigvuldig dat met jong talent, gooi er een snufje positivisme over en je hebt Brand Builders, een team van onverschrokken denkers, makers en regelaars. We voelen ons thuis in het speelveld van concept, (online)strategie en design. We werken vanuit een inzicht, gebruiken emotie en benaderen ieder project met veel nieuwsgierigheid.