Vraag
Maak Campina Vla weer top of mind als toetje
Maak Campina Vla weer top of mind als toetje
Ouders met kinderen vinden het gezellig om samen te eten. Alleen met zoveel telefoons op tafel komt het daar weinig van. Hoe krijgen we weer aandacht voor elkaar? En hoe laat je een leuk tafelgesprek ontstaan? We hebben het aloude vlapak getransformeerd tot een moderne conversatiestarter.
Het leidende idee werd dus: Vlablabla. We bedachten een redactieformule onder leiding van Professor Vladimir en met veel grapjes, spelletjes en dilemma’s. Zo werd het toetjesmoment aan tafel verlengd, en het werd ook gezelliger aan tafel.
Samen met kinderen uit de doelgroep werd er een redactieraad voor Vlablabla samengesteld. Zij bepalen mede de onderwerpen, kijken of de grapjes wel echt om te lachen zijn, en testen de spelletjes. Geen kinderachtig karweitje: er zijn zes verschillende pakken, elk met hun eigen on-pack magazine. Elke vier maanden zijn alle pakken vernieuwd qua inhoud.
Vanaf de eerste pakken was het verkoopeffect van Vlablabla duidelijk zichtbaar. Dit zorgde ervoor dat het concept verder werd uitgerold naar het toetjes segment. Onder het kopje ‘ToetjesPraat’ werden alle overigen toetjes pakken van Campina succesvol gerestyled.
Eén van de favorieten is toch wel het karakter Vladimir. Vladimir ondergaat bij elke uitgave een gedaanteverwisseling en past zich zo aan bij het thema.
De gezellige verhaaltjes en mopjes bleken uitstekende verkooppraatjes.
In totaal gingen er al 78 miljoen pakken over de toonbank. Dus wij hebben ons toetje wel verdiend.
Neem een flinke portie bureau ervaring, vermenigvuldig dat met jong talent, gooi er een snufje positivisme over en je hebt Brand Builders, een team van onverschrokken denkers, makers en regelaars. We voelen ons thuis in het speelveld van concept, (online)strategie en design. We werken vanuit een inzicht, gebruiken emotie en benaderen ieder project met veel nieuwsgierigheid.