Dr. Oetker Professional is al 100 jaar professional in bakken, desserts, pizza, pannenkoeken en meer. Ze leveren een goede basis, maar ook kant-en-klaar producten. Voor iedere keuken bieden ze een oplossing. Één daarvan is Pizza Perfettissima, de Pizza totaaloplossing dat in 2020 succesvol gelanceerd is.
Lees hier hoe we met creatieve content voor Pizza Perfettissima ruim boven benchmark scoorden met een full funnel LinkedIn campagne.
Pizza Perfettissima
In 2020 lanceerde Dr. Oetker Professional Pizza Perfettissima. Exclusief voor de professionele markt. Pizza Perfettissima biedt een compleet concept waarmee je snel & gemakkelijk margerijke pizza’s toevoegt aan je menukaart! Van basis tot getopt. Pizza Perfettissima is echter meer dan alleen pizza. Ook op het gebied van ovens en service ondersteunen ze ondernemers. Dé totaaloplossing voor elke horecagelegenheid.
Na het creëren van leuke en informatieve content voor de Pizza Perfettissima campagne in 2021, kregen we in 2022 ook de opdracht de LinkedIn ads strategie te ontwikkelen voor de Pizza Perfettissima campagne van Dr. Oetker Professional. Met als doelgroep de zakelijke markt.
De vraag
Pizza Perfettissima is een relatief nieuw concept van Dr. Oetker en mag nog groeien in merkbekendheid. Hoge marges en snelle bereiding zijn de drijfveren in retail- en foodservice. Daar voldoet het nieuwe concept aan. Koppel hier de uitmuntende kwaliteit van Pizza Perfettissima aan toe: Succes gegarandeerd ;).
De vraag die Dr. Oetker stelde aan Brand Builders:
Hoe gaan we de merkbekendheid van Pizza Perfettissima verhogen en meer websitebezoekers genereren?
De strategie
We ontwikkelden voor Pizza Perfettissima een full-funnel strategie waarin we vanuit de See-Think-Do methodiek een campagne ontwikkelden. In deze campagne hebben we verschillende professionals getarget in de bedrijfstakken: vrije tijd, reizen en toerisme, Horeca en toerisme, Restaurants én Recreatiefaciliteiten en -services.
Content
We creëerden voor deze campagne verschillende beelden en copy, specifiek afgestemd op de customer journey fase, verschillende doelgroepen en campagnedoelen.
In de See fase zijn we gestart met content om aan het merk en de categorie te bouwen. In deze fase leggen we het concept uit, laten het assortiment zien en dragen we de waarden uit van het merk.
In de Do fase toonden we content met doelgroep specifieke USP’s en de Pizza Perfettissima proefbox. Doordat de doelgroepen goed inzichtelijk zijn, konden we goed inzetten op de vraag en behoefte van de specifieke doelgroep. Door deze op te volgen met het aanbieden van een gratis proefbox met wel 5 pizza’s, is de funnel rond en compleet. En achter elke fase specifiek afgestemde landingspagina’s met informatieve downloads, testimonials en acties.
En we weten inmiddels: Pizza Perfettissima proeven is blijven bestellen!
Succesvol dus!
Resultaten
We bereikten met deze campagne in totaal 164.997 profielen, die goed waren voor 1.629 klikken en een CTR van 0,4% (boven een benchmark van 0,3%). Ook mochten we een mooi voltooiingspercentage communiceren op onze video’s van 12,15%, waarmee we ruim boven een benchmark scoorden van 5,4%.