Arriva wil de vele voordelen van het reizen buiten de spits benadrukken middels een unieke campagne. Zo haar reizigers aanzetten tot het checken van de Arriva druktemelder. Het zou voor ons perfect zijn als iemand het voor ons kon vertellen… Iemand die altijd buiten de spits reist… En die hebben we gevonden: De buiten-de-spitsmuis.
Want… De buiten-de-spitsmuis is slim. Buiten-de-spitsmuizen hebben een sterk ontwikkeld gehoor en reukvermogen. Hij voelt zich daarom het meest op zijn gemak buiten de spits. Dan kan hij zich tegoed doen aan rust, stilte, leefruimte én frisse lucht. In de bus. Na of voor de spits. Echt zijn natuurlijke habitat.
En zo vertellen we heel bussend Nederland dat je beter voor of na de spits kunt reizen:
Ga slim van huis, wees een buiten-de-spitsmuis.
Het resultaat, een informatieve campagne met de buiten-de-spitsmuis in vriendelijk geïllustreerde vorm in de hoofdrol. Hiermee raakten we op een vriendelijke manier de doelgroep en kon de buiten-de-spitsmuis alle voordelen van het reizen in daluren laten zien.
De campagne werd regio-specifiek ingezet en is afgetrapt met een opvallende introductiefilm. Onze hero is door meer dan 2 miljoen reizigers gezien in en buiten de bussen, op social media en in online en offline advertenties.