RRS is de grootste rioolreinigingsservice van Nederland. Vrijwel iedereen kent hun geel-zwarte busjes. Maar wanneer bel je nu met een rioolontstopper? Juist. Als je riool verstopt zit.
Om de naamsbekendheid te verhogen, ontwikkelden we een radiocampagne. Primair gericht op huizenbezitters in heel Nederland. De campagne werd ’s ochtends uitgezonden, want dan zit je in de auto en dan is ook de kans op een verstopt riool het grootst.
Aanpak
Rioolreiniging is een ‘unsougth good’. Daarom kozen we voor doorlopend bereik in plaats van lengte. In de krachtige 15“ spot wordt het probleem geduid en de oplossing gegeven. Zo’n commercial hoeft niet de mooiste te zijn. Als hij maar heel goed blijft hangen. En dat doet-ie. Geen stress. Bel RRS!
Resultaat
De nationale campagne maakt de RRS-medewerkers trots. De verkopen van RRS stijgen op moment van uitzending. RRS ziet radio als een lange termijn merkbouwer. Uit een onderzoek van de Ster blijkt dat ruim 20% van de respondenten zegt te gaan bellen, naar aanleiding van de commercial.