TV COMMERCIAL
De vraag:
Vernederlandiseeren
Nurofen Fastine*, één van de merken van Reckitt Benckiser, zorgt doordat het een vloeibare capsule is, voor snelle verlichting tegen hoofdpijn.
En wij mochten óns hoofd breken over hoe we de Nederlander zo ver krijgen om voor Nurofen te
kiezen bij hoofdpijn. De TVC’s kwamen tot nu toe altijd vanuit Amerika en hadden niet echt een
aansluiting met de Nederlandse cultuur. Hoe kunnen we dit vernederlandiseeren zonder dat het de
aansluiting mist met de wereldwijde brand indentity?
Septemberrush!
Iedereen is terug van vakantie en moet weer aan het werk, kinderen moeten weer na school. Deze
overgang van vakantie naar de september ‘rush’ kan hoofdpijn veroorzaken op het moment dat je
juist geen tijd hebt voor hoofdpijn. En als je geen tijd hebt wil je een snelle oplossing. Tadaaa…
Daarom in september ook met de commercial op TV.
Snel vs laaaaaangzaaaam
Soms ligt de keuze voor de hand. De keuze voor snel natuurlijk. Om de snelheid kracht bij te zetten laten we hoog tempo achter elkaar in een ‘split screen’ twee keuzes zien: Snel vs langzaam. Waarbij de keuze snel is gemaakt. De beelden die we laten zien hebben allemaal te maken met de ‘septembermorning-rush’.
Wat een ochtend!
’s Ochtends heb je eigenlijk geen tijd… Geen tijd om je brood heel secuur te beleggen… Geen tijd voor slow coffee… helemaal niet voor een dikke file… Pfff… Ook nog die stoeiende kinderen!
Behind the scenes
Naast enkele stockvideo’s voor de snel vs langzaam hebben we de beelden geschoten in de studio’s van Lukkien. Alles op een zo efficient mogelijke manier aangepakt. Met onder andere één dag de tijd, een zelfregisserende cameraman, producer, geluidstechnicus, visagiste, styliste, een top studio-team, een in de studio gebouwde huiskamer, een blue-screen, 3 kinderen, twee kussens en 2731 veren.
POS
Om de hectiek van een drukke ochtend te vangen in één beeld, laten we de moeder zien aan de
ontbijttafel, terwijl de vele prikkels om haar heen zorgen voor hoofdpijn die je zo snel mogelijk weg
wilt hebben. Dit is het eindshot in de commercial en hebben we ook gefotografeerd voor gebruik in POS en advertising.
*Nurofen Fastine Liquid Caps 400 mg, capsule, zacht. Dit is een geneesmiddel :De werkzame stof in dit middel is ibuprofen.
Niet te gebruiken: bij maagklachten, bij astma, bij gebruik van antistollingsmiddelen, gedurende de laatste 3 maanden van de zwangerschap, bij een lichaamsgewicht lager dan 40 kg en bij een leeftijd jonger dan 12 jaar.
Lees voor het kopen de aanwijzing op de verpakking. KOAG-nr. 2559-1119-4599.