Een conversie van 15% door een full funnel advertentiecampagne op LinkedIn.
Bij Koopmans Professioneel zitten ze niet stil. Ze lanceerden de online campagne ‘Laat je inspireren’ om niet alleen bestaande klanten te inspireren, maar ook potentiële klanten te bereiken. Maar hoe bereiken we nieuwe klanten en inspireren we huidige klanten?
De vraag
‘Laat je inspireren’ is de naam van een nieuwe campagne gericht op professionals van verschillende horeca typen. In deze campagne laten we zien dat Koopmans overal een oplossing voor heeft, waarbij gemak voorop staat. De campagne wordt in eerste instantie gericht op de twee vernieuwde mixen.
Om een beter bakresultaat te creëren, heeft Koopmans de receptuur van de churrosmix verbeterd. Daarnaast breidden ze het assortiment uit met een vegan pannenkoekenmix, waar je trouwens niet alleen pannenkoeken mee bereidt.
Strategie
We ontwikkelden voor Koopmans Professioneel een full-funnel strategie waarin we vanuit de See-Think-Do methodiek een campagne ontwikkelden. In deze campagne zijn we breed gestart, om vervolgens steeds verder te specificeren richting de Do-fase.
Campagne content
Iedere fase van de customer journey vraagt om andere content. In de See-fase is merkbekendheid erg belangrijk. Het doel was daarom een zo groot mogelijk bereik creëren. De beelden die we hiervoor gebruikten waren gericht op het laden van de twee categorieën.
Daarom startten we met stilstaande beelden die het merk en het product introduceren. In dit geval Koopmans Professioneel en één van de twee zoete mixen.
In de Think-fase creëerden we animaties die de klant inspireerde over de gebruiksmogelijkheden. Ook konden ze hun rendement berekenen en een receptenboekje downloaden op de website. Het doel was dan ook zoveel mogelijk website bezoekers.
In de Do-fase hebben we de campagne opgesplitst; een campagne gericht op de churrosmix en een campagne gericht op de pannenkoekenmix. We hebben de doelgroepen geretarget op basis van hun interesse en interactie met één van de categorieën. Dit leidde tot een conversiepercentage van ruim 10% boven benchmark.
Resultaten per fase
We zijn gestart in de See-fase, waarin we 248.313 profielen bereikten. Vervolgens heeft de Think-fase 551 website bezoeken opgeleverd, dat leidde tot een CTR van 0,44% en dat is boven benchmark. Tot slot leverde de Do-fase een conversiepercentage op van ruim 19%. Er hoog als we kijken naar de benchmark die op 1,5 tot 4% zit. In totaal leidde dit tot 70 conversies.