Hoe val jij op in de zee van content?
Content. Je wordt er elke dag mee overspoeld. En toch filter je de leukste content er makkelijk uit. Deze deel je misschien wel met vrienden, geef je een like, je klikt op de bijbehorende link of bij een volgende aankoop denk je ineens aan dat merk van die leuke content.
Hoe zorg je dat jouw content een van bovenstaande acties creëert?
1. Wees relevant
Zorg dat je content op het moment van posten relevant is voor je doelgroep. Een zomers recept delen terwijl het sneeuwt, is niet echt relevant. Ontdek waar je doelgroep zich mee bezighoudt op dit moment en pas je content daar op aan.
Voor de Spitsmuis campagne van Arriva creëren we relevantie door de communicatieboodschap aan te passen op het moment van reizen. De communicatie tijdens de spits is verschillend met die buiten de spits.
2. Wees herkenbaar
Zorg dat je content herkenbaar is. Gebruik een veel voorkomende situatie, spring in op een trend of bespreek bijvoorbeeld een veelgestelde vraag.
De Spitsmuis campagne speelt in op herkenbare momenten in het openbaar vervoer. In alle rust je kater uit kunnen slapen, tinderen zonder meekijkers en meer.
3. Wees shareable
Last but not least: zorg dat je doelgroep de content wil delen! Content delen = bereik vergroten. Als je dit goed doet, creëer je een groot bereik zónder hier (extra) voor te betalen.
Belangrijk onderdeel uit de Spitsmuis campagne is het bijpassende snapchat filter. Ineens zie je hoe het is om een buiten-de-spitsmuis te zijn. Met hele grote oren. Perfect om te delen met vrienden.