FHC Formulebeheer Snack

Vraag

Het liefst beschouwen we ieder uur als frituur. Maar voor een gezonde balans geurt het bij Brand Builders alleen op vrijdagmiddag naar het allerlekkerste wat er is: Patat en snacks met een dikke klodder. De vraag van franchiseorganisatie FHC Formulebeheer: “Herontwikkel onze Family cafetariaformule”, is er voor ons dan ook één om onze vingers bij af te likken.

FHC formulebeheer Logo

Een nieuw gezicht

Dus hup hup hup, aan de slag met het verhaal achter-, en het nieuwe gezicht van, het merk. Want langzaamaan kennen ze niet in fastfood land. Traditioneel als we zijn, kozen we ervoor om de briefing af te halen in plaats van te laten bezorgen. Samen haalden we het frituurmandje uit het vet. De vangst:

Een menulijst aan doelstellingen:

  • De nieuwe formule, moet sterker zijn (en dus relevanter).
  • We gaan meer en beter het familiegevoel uitdragen.
  • Daarnaast is het goed om te denken over manieren, processen of werkwijzen die de centrale FHC-organisatie ontlasten.
  • Er moeten meer positieve drivers komen om je aan te sluiten bij de formule.
  • En meer incentives om samen met andere franchisenemers te connecten.
  • Denk aan een netwerk-based franchiseformule, waarbij we de franchisenemer meer gaan aansturen op eigen initiatief.
  • Met een moderne look, feel, platform en werkwijze.
  • (En oja, niet vergeten… Family is ook nog de lekkerste!)

En de keuringsdienst van waarden:

  • Familiecultuur behouden
  • Minder afhalen, meer uit eten
  • Gemak (mensen zijn druk)
  • Vrijheid voor de ondernemer
  • Minder maatwerk
  • Ruimte voor local heroism
  • Meer sfeer en beleving
  • Herkenbare identiteit

De hammmvraag:

Dat begint bij de merkessentie: waar sta je als merk voor? Samen schreven we het manifest.

Familiegevoel is iets eenvoudigs, maar ook iets heel bijzonders.

We hebben gewoon aandacht voor elkaar. Je deelt gezelligheid. En je kan altijd een hapje mee eten of snel iets komen afhalen. Het is onze passie om dan iets lekkers op tafel te zetten, met kwaliteit.

Onze gasten komen graag bij ons, en dat is een mooi compliment. We vinden het belangrijk dat jij je welkom voelt. Want als echt familiebedrijf en staan we altijd klaar voor iedereen. Elke dag opnieuw.

We are Family.

‘Van je familie moet je het hebben’, is een bekend gezegde. We geloven in family companies. Vanuit de overtuiging dat familiebedrijven die werken en denken als een (h)echte familie ook succesvoller zijn. Mensen werken er graag, en de resultaten zijn beter.

Vanuit het merkessentie ontwikkelen van een passende visuele identiteit

Beeldentaal

Ongepolijste beelden, snapshots uit het leven. Authenticiteit. Alsof de foto is gemaakt door een van de gasten. De focus ligt op de mensen en hun blijheid of interactie. Dit brengt humor en luchtigheid. Bovendien maakt het de beelden tot echte familiekiekjes.

Horecava

Op de Horecava 2017 is het concept aan de franchisenemers geserveerd. Het is met open armen ontvangen en het concept wordt nu uitgerold naar de vestigingen.

Op zoek naar een nieuwe naam, strategie, huisstijl of beeldconcept?

Neem contact op met Jan Willem Rozema!