Skip to main content

Pitch jouw creatieve uitdaging!

Eén keer per jaar draaien we de rollen om. Niet wij als bureau, maar de klant pitcht. We dagen je uit om jouw creatieve uitdaging aan ons te pitchen. Van een campagne tot instore activatieconcept en alles daartussenin. De enige voorwaarde: ruimte voor creativiteit. Want zonder creativiteit geen impact.

Why

Of je nu aan klant- of bureauzijde werkt, de pitch is een bekend begrip. De ideale manier voor merken om bureaus te vergelijken en geïnspireerd te raken door allerlei creatieve voorstellen. Maar voor bureaus levert dit helaas ook vaak niks op. Geen nieuwe opdracht en geen nieuwe klant. Tijd voor onze eigen pitch: The Reversed Pitch.

Soort opdracht

Tijdens The Reversed Pitch, pitcht de brand manager of marketeer een opdracht bij ons. Via dit formulier. De opdracht waar wij de meeste creatieve uitdaging in zien of die ons op een andere manier triggert, wint €15.000 aan bureau-uren om deze opdracht uit te voeren. De te pitchen opdracht kan van alles zijn. Enkele voorbeelden zijn:

Nieuw of aangescherpt merkconcept

Instore activatieconcept

Online campagne concept

Introductiecampagne concept

Een activatieconcept

De prijs

15k aan bureau-uren voor de ontwikkeling van een creatief concept. Belangrijk is wel dat het om concept creatie gaat. Middelen creatie valt hier niet onder. Maar visuals die het concept ondersteunen natuurlijk wel.

Meest gestelde vragen

Een creatief concept is de ontwikkeling van een ‘big idea’, visualisering hiervan en de uitwerking in voorbeeldmiddelen passend bij het soort opdracht.

Wel: conceptontwikkeling, bijvoorbeeld van een merkidentiteit, verpakking of activatiecampagne.

Niet: de uitwerking van dit concept naar middelen zoals advertentiecontent, drukwerk, online promotiebudget en productieshoots.

Zo concreet mogelijk. Na inzending bellen we kort om de definitieve pitchvraag af te stemmen.

We nemen met iedereen contact op om de opdracht te verduidelijken en bespreken. Dit kan al tijdens de pitchperiode van 1 t/m 31 oktober zijn. Na afloop van de pitchperiode kiezen we de winnaar.

Meest gestelde vragen

Een creatief concept is de ontwikkeling van een big idea, visualisering hiervan en de uitwerking in voorbeeldmiddelen passend bij het soort opdracht.

Wel: conceptontwikkeling. Van een merkidentiteit of verpakking, tot een activatiecampagne. En alles daar tussenin.

Niet: de uitwerking en doorvertaling van dit concept naar middelen zoals advertentiecontent, drukwerk, online promotiebudget en productieshoots.

Zo concreet mogelijk. We bellen daarna kort om de definitieve pitchvraag af te stemmen.

We nemen met iedereen contact op om de opdracht te verduidelijken en bespreken. Dit kan al tijdens de pitchperiode – 1 t/m 31 oktober – zijn. Als de pitchperiode is afgelopen, kiezen we de winnaar.