Vraag

Dankzij nieuwe varianten van koolzaden komt er nu, voor het eerst, ook heel gezonde koolzaadolie van Nederlandse bodem. Kunnen jullie een positionering en een merkidentiteit ontwikkelen die meteen een dominante positie claimt in dit nieuwe segment?

Aanpak

Koolzaad heeft de Latijnse naam Brassica Napus. Dus als eerste consumptiemerk voor koolzaadolie hebben we direct de Latijnse naam geclaimd. De verpakking die wij ontwikkelden is klassiek voor de betere olijfoliën en verwijst naar het ambachtelijke vervaardigingsproces. De typografie heeft een moderne culinaire uitstraling die aansluit bij zowel de smaak (noten) als bij de gezondheidsclaim (Optimale verhouding tussen omega 3 en 6).

Resultaat

De eerste culinaire koolzaadolie van Nederland werd enthousiast ontvangen door bedrijven in de foodservice en is inmiddels verkrijgbaar in heel Nederland, zowel in de retail als in speciaalwinkels.

Op zoek naar een nieuwe naam, strategie, huisstijl of beeldconcept?

Neem contact op met Jan Willem Rozema!