HEERLIJK BUITENLEVEN
Al sinds 2008 is Dolf klant bij Brand Builders. In dat jaar startte hij met Livium op de Nederlandse markt. Een merk dat zijn oorsprong vond in Nieuw Zeeland waar Dolf heeft gewoond. Livium is sinds die tijd uitgegroeid tot marktleider op het gebied van louvredaken in Nederland.
Na 12 jaar was het tijd om het merk te updaten
Een beetje meer marktleiderschap en klasse. En de pay-off minder instrumenteel en met meer emotie.
Drie visuele richtingen werden ontwikkeld
Vanuit de basis van het merk zijn we gaan kijken naar een 3-tal domeinen waarbinnen het merk Livium past en waarbinnen genoeg speelruimte is om een strakke identiteit voor Livium te ontwikkelen. De creatieven van Brand Builders peilden nog een keer wat de wensen waren en ervaarden de Livium producten in de nieuwe showroom, voor het goede gevoel.
Richting 1. Shadow
De basiselementen van Livium. Met Livium reguleer je zelf het licht. Harde vormen en restvormen staan centraal.
Richting 2. Golden hour
De wereld is op zijn mooist tijdens het gouden uur. Een mooie inspiratie voor het logo waar de lange schaduwen centraal staan.
Richting 3. New Zealand
Back to the roots. Natuurlijke kleuren, een handtekening met verwijzing naar de roots.
De drie richtingen
Het idee van het reguleren van zonlicht in combinatie met de stevige pay off Masters of shade werd gekozen. Een stevige basis voor de aankomende jaren.